Ένωση Συνταξιούχων Σιδηροδρομικών τ. Δίκτυου ΣΠΑΠ

ΒΟΥΛΓΑΡΗ 1 & ΠΕΙΡΑΙΩΣ, 10437 ΑΘΗΝΑ
Τηλ: 210.38.32.283 - Fax: 210.52.02.193

Τ-ΣΠΑΠ
Σιδηρόδρομοι: Στην πρίζα η ηλεκτροκίνηση – Αθήνα Καλαμπάκα σε 3 ώρες

Σε πορεία επαναδημοπράτησης είναι το σημαντικό σιδηροδρομικό έργο για την ηλεκτροκίνηση στη μονή γραμμή Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα. Σύμφωνα με πληροφορίες, o διαγωνισμός που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2018, κόλλησε σε δικαστικές εμπλοκές οι οποίες έσερναν χρονικά την όλη διαδικασία, με αποτέλεσμα η ΕΡΓΟΣΕ να αποφασίσει πριν από μερικούς μήνες την ακύρωσή του.

Στη συνέχεια ακολούθησαν προσφυγές κατά της απόφασης, αλλά δεν άλλαξε κάτι. Τώρα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προετοιμάζεται η επαναδημοπράτηση του έργου, το οποίο θα έχει τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά και την ίδια πηγή χρηματοδότησης. Στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι μέσα στο τρέχον έτος το έργο να έχει προκηρυχθεί και να τρέξει το συντομότερο δυνατόν.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει τον Παλαιοφάρσαλο με τα αστικά κέντρα της Δυτικής Θεσσαλίας, δηλαδή την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα.

Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ είναι 54,16 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 43,68 εκατ.ευρώ) και αφορά στην εφαρμογή συστήματος ηλεκτροκίνησης µε μονοφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα 25 kV/50Hz, στην ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραµµή Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα. Διοικητικά το έργο ανήκει στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και διέρχεται τις περιφερειακές ενότητες Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων. Γενικά το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό τμήμα συνδέει το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο µε το σύνολο του δυτικού Θεσσαλικού κάμπου.
Πηγή

Σύσκεψη των δύο συλλόγων φίλων σιδηροδρόμου Τρικάλων και Καρδίτσας για τις τελευταίες δραματικές εξελίξεις στον σιδηρόδρομο της δυτικής Θεσσαλίας

Έγινε την Τρίτη 15 Ιουνίου στην Καρδίτσα σύσκεψη των δύο συλλόγων όπου συζητήθηκαν οι τελευταίες δυσάρεστες εξελίξεις, που προέκυψαν με την ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη δρομολόγηση λεωφορείων αντί των τρένων στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα.

Η εξέλιξη αυτή θεωρείται φυσική κατάληξη σε μια σειρά διαδοχικών ενεργειών με στόχο την απαξίωση και την οριστική εγκατάλειψη της γραμμής.

Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν έχει πια νόημα να απευθυνόμαστε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία επανειλημμένα μας απέδειξε πως δεν ενδιαφέρεται για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, αλλά μόνο για την είσπραξη της κρατικής επιδότησης, χωρίς μάλιστα να τηρεί τις συμβατικές της υποχρεώσεις.

Έτσι απευθυνόμαστε πλέον στην κυβέρνηση και ιδιαίτερα στα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών που έχουν τις αντίστοιχες αρμοδιότητες ελέγχου έγκρισης και καταβολής των επιδοτήσεων προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς και την ευθύνη των υποδομών και των έργων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής.

Παρά τον αγώνα της τοπικής κοινωνίας και την αγάπη του κόσμου για το τρένο τα προβλήματα δεν λύνονται αλλά επιδεινώνονται και χρονίζουν επικίνδυνα. Τρία χρόνια περιμένουμε να αρχίσουν τα έργα της ηλεκτροκίνησης αλλά το έργο παρότι δημοπρατήθηκε αγνοείται, χωρίς κανείς να είναι σε θέση να πει ακριβώς προς την κοινωνία ποια είναι η τύχη του.

Διαβάστε περισσότερα - Πηγή